www.what2do.co.il

מאמרים אחרונים - נהיגה בשכרות

שני אירועים של נהיגה בשכרות, מה העונש?
כאשר נהג חוזר ומבצע עבירות של נהיגה בשכרות, נהוג להחמיר בענישתו על דרך הוספת רכיב מאסר כדי להעביר מסר מרתיע ליחיד ולרבים.

מהו תיקון 97 לפקודת התעבורה?
תיקון 97 לפקודת התעבורה קובע ריכוז אלכוהול שונה לנהגים מסוימים‬ בגין עבירת נהיגה בשכרות, כולל נהגים חדשים, נהגים צעירים, נהגי רכב מסחרי ונהגים ציבוריים.

העברת נטל הראיה על נבדק בנהיגה בשכרות, מה המשמעות?
החוק קובע כי תוצאות מכשיר הינשוף אמינות ומדויקות, והנטל במשפט תעבורה להפריך את אשמתו של הנהג בביצוע עבירת נהיגה בשכרות עובר אליו.

רישום פלילי על נהיגה בשכרות, באילו מקרים?
עבירת נהיגה בשכרות לא אמורה להירשם לנהג כרישום פלילי, אולם במקרים מסוימים היא יכולה להוביל לרישום פלילי כמו במקרה של הריגה עקב נהיגה בשכרות.

סירוב לבדיקת סמים, מהן ההשלכות?
כאשר מדובר בבדיקה לצורך איתור סמים בגופו של נהג, הסירוב לבדיקה אינו נחשב להודאה באשמה, כמו סירוב לעבור בדיקת שכרות, אלא אם לשוטר יש יסוד סביר לחשד כי הנהג מצוי תחת השפעת סמים.

נהיגה בשכרות כמות מותרת, כמה אלכוהול מותר לשתות לפני נהיגה?
כמות האלכוהול המותרת היא בין מנה אחת לשתי מנות אלכוהול, כלומר כוס אחת או שתיים של בירה או יין, ושוט אחד או שניים של וודקה, ויסקי וכדומה. הכמות המותרת משתנה לפי משקל, מין, קצב חילוף חומרים וכדומה.

נסיבות מקלות בעבירת נהיגה בשכרות
ניתן להקל בעונשו של נאשם בנהיגה בשכרות באמצעות בדיקת פרטים טכניים קטנים כמו מכשיר ינשוף שלא כויל כהלכה והוביל לתוצאות שגויות וכן בשל נסיבות אישיות ומיוחדות של הנאשם.

חיפוש סמים ברכב, מתי החיפוש לא חוקי?
המשטרה רשאית לבצע חיפוש סמים ברכב כאשר מתקיים חשד סביר לביצוע עוון או פשע, או באמצעות צו חיפוש מבית משפט. בנסיבות שבהן נערך חיפוש שלא כדין, ניתן לפסול את הראיות, ולזכות את הנהג מאשמה של נהיגה בשכרות.

בדיקת שתן לגילוי סמים בזמן נהיגה, מה קובע החוק?
נהג שרישיונו נפסל לאחר שעבר בדיקת שתן לגילוי סמים, יכול לנסות להפחית משמעותית את העונש עקב חיפוש לא חוקי, טעות במעבדה, פגם בשרשרת הראיות או בדיקה שלא נערכה על פי הנהלים.

מהי בדיקת מאפיינים לחשוד בנהיגה בשכרות?
בדיקת מאפיינים נועדה לסייע לשוטר תנועה להתרשם מהתנהגותו של הנהג בשטח, ולברר האם נהג תחת השפעת אלכוהול, באמצעות בדיקת יציבות, הליכה על קו ישר, ריח של אלכוהול, דיבור לעניין ועוד.

בדיקת דם נהיגה בשכרות, באילו מקרים?
שוטר רשאי לדרוש מנהג לעבור בדיקת דם לצורך גילוי ריכוז האלכוהול רק במקרים שבהם היה הנהג מעורב בתאונת דרכים, או כאשר קיים חשד לביצוע עבירת תנועה חמורה.

נהיגה תחת השפעת תרופות
החוק בישראל אוסר על נהיגה תחת השפעה של סם לא חוקי או משקאות משכרים, אולם למרות הסיכון הרב החוק אינו אוסר על נהיגה תחת השפעת תרופות.

נהיגה בשכרות על אופניים חשמליים: מה העונש?
רוכבי אופניים חשמליים מוגדרים בפקודת התעבורה כנוהגי רכב, על כן האיסור על נהיגה בשכרות חל עליהם, ואף ניתן להגיש כתב אישום נגד רוכב אופניים שנהג תחת השפעת אלכוהול.

עונש מאסר בגין נהיגה בשכרות
בתי המשפט נוקטים באמצעי ענישה מחמירים כדי למגר את התופעה של נהיגה בשכרות. העונש הקבוע בחוק הוא פסילת רישיון לתקופה של שנתיים לפחות, לצד קנס כספי, פסילה על תנאי ועונש מאסר על תנאי.

מכשיר הינשוף
מהו מכשיר הינשוף? מהי בדיקת ינשוף? האם ניתן לסרב? האם הינשוף אמין? כיצד מתמודדים עם בדיקת ינשוף? האם מותר להיוועץ עם עורך דין?

מאסר בפועל בגין נהיגה בשכרות פעם שנייה
עבירת הנהיגה בשכרות הינה כאמור עבירה חמורה ומסוכנת. כאשר נהג נכנס לרכב על מנת לנהוג בזמן היותו שיכור, הוא מהווה סכנה ממשית לעצמו, לנוסעים עימו ולמשתמשים האחרים בדרך. העונש הראוי נגזר בין היתר, מגובה השכרות. ככל שמדובר בשכרות גבוהה, ראוי שהעונש יהיה גבוה יותר

נהיגה בשכרות, האם ניתן לחזור מהודאה?
סקירה של פסקי דין העוסקים בהודאת נאשם בעבירה של נהיגה בשכרות וחזרה מהודאותו, באלו מקרים יתיר בית המשפט חזרה מהודאה?

בדיקת שכרות, האם מותר לסרב?
נעצרתם לבדיקת שכרות? האם מותר לסרב לעבור את הבדיקה? מהי המשמעות המשפטית המקופלת בתוך הסירוב?

נהיגה, שכרות ומשפט תעבורה
ההרתעה מתבססת על כך שמדובר בנאשמים בעלי בחירה חופשית הפועלים בהיגיון ומשתדלים למקסם את טובתם...

נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים
הנאשם הורשע על פי הודאתו, בנהיגת רכב כשהוא נתון להשפעת משקאות משכרים. מתברר כי בבדיקה שנערכה לנאשם, נמצא בדמו ריכוז אלכוהול בשיעור, שהוא פי שלוש, מהכמות הקבועה בחוק. הנאשם נלכד בכף בעת שנהג רכב הסעות, בזיג זג.