www.what2do.co.il

מאמרים אחרונים - משפט תעבורה

עבירת קנס: באילו מקרים ניתן להישפט באיחור?
נהג המעוניין לבקש להישפט בחלוף למעלה מ- 90 ימים ממועד המצאת הדו"ח, נדרש להגיש בקשה להארכת מועד. הנהג נדרש לפרט ולנמק מדוע לא פעל בגבולות הזמן הקבועים.

אחריות מלאה על עבירות תנועה: כיצד משפיעה נטילת אחריות על קביעת עונש?
בית המשפט לתעבורה רשאי להתחשב בעת גזירת עונש בגין עבירות תנועה בנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה, כאשר אחת הנסיבות היא נטילת אחריות על המעשים, וחזרתו למוטב או מאמציו של הנאשם לחזור למוטב.

רישום פלילי על עבירות תעבורה, באילו מקרים?
תיק פלילי נפתח במקרים של ביצוע עבירות תנועה חמורות, כמו גרימת מוות ברשלנות, תאונת פגע וברח, נהיגה בשכרות תחת השפעת אלכוהול או סמים וכן עבירות תנועה גבוליות.

זיכוי בשל העדר הוכחה במשפט תעבורה, באילו מקרים?
נאשם שטוען לחפותו רשאי לטעון כי אין להשיב לאשמה, כלומר לאחר שהתביעה סיימה להציג את כל ראיותיה התומכות בכתב האישום, הוא לא צריך להתגונן כי למעשה אין לתביעה תיק נגדו.

דחיית משפט תעבורה, איך ניתן לשנות את מועד הדיון?
נהג אשר ביצע עבירת תנועה וקיבל זימון לדיון בבית משפט, רשאי במקרים מסוימים לבקש לדחות אותו למועד אחר, עקב נסיבות בריאותיות, יציאה למילואים, חופשת לידה וכדומה.

מהם התנאים לסגירת תיק תעבורה בהסדר?
התובע רשאי לסגור תיק תעבורה בהסדר אם העונש המתאים לעבירה שביצע הנהג לא כולל מאסר בפועל, ואם אין פרט רישום לפי חוק המרשם, בחמש השנים שלפני ביצוע העבירה.

בקשה לביטול פסק דין תעבורה, באילו מקרים?
נהג שהורשע בהיעדרו בבית משפט לתעבורה רשאי להגיש בקשה לביטול פסק דין תעבורה, כאשר ישנה סיבה מוצדקת לאי התייצבותו לדיון או במקרה של גרימת עיוות דין כתוצאה מהותרת פסק הדין על כנו.

עבודות שירות על עבירות תעבורה, באילו מקרים?
בית משפט לתעבורה נוטה לגזור חלופת מאסר של עבודות שירות, כאשר הנאשם אינו מסוכן לציבור ונמצא מתאים למסגרת זו, במטרה לשמור על אפקט הענישה ולהרתיעו מלבצע עבירות דומות.

עיון בחומר חקירה לפני משפט תעבורה, מהן הזכויות שלכם?
לנהג שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות תעבורה, עומדת הזכות לעיין בחומרי החקירה, טרם יועמד לדין. זכות זו מקנה יתרון רב, בכך שהיא מאפשרת לנאשם לבחון את חומר הראיות המצוי בידי התביעה וחוסכת ממנו הצגת ראיות מפלילות לא צפויות בעת המשפט.

משפט חוזר במשפט תעבורה, באילו מקרים?
התנאים לקיום משפט תעבורה חוזר הם: קיומו של פסק דין מרשיע חלוט, ראיה שקרית או מזויפת במשפט המקורי, הצגת ראיות או עובדות חדשות הסותרות את הראיות שהביאו להרשעה, או הרשעה שלא כדין בביצוע מעשה שביצע אחר.

איך כותבים טיעונים לעונש במשפט תעבורה?
כאשר נאשם מודה בביצוע עבירת תנועה, עובר המשפט לשלב שמיעת הטיעונים לעונש. בשלב זה דורשת התביעה להטיל עונש מסוים במסגרת הקבוע בחוק והנאשם רשאי להעלות טיעונים מטעמו כדי להשיג עונש מופחת.

זימון לחקירה בגין עבירת תנועה, מה עושים?
אדם שקיבל זימון לחקירה משטרתית עקב ביצוע עבירת תנועה, נדרש לברר בשלב ראשון מהו מעמדו, ולהבין האם זומן לחקירה כעד או כנאשם, ובהתאם לכך להתכונן באמצעות ייעוץ משפטי הולם.

עבירות תעבורה בצבא – כיצד מתנהל ההליך המשפטי בצה"ל?
כאשר חייל בסדיר, בקבע או במילואים, עובר עבירת תעבורה ברכב צבאי או בתוך בסיס צבאי, הוא צפוי לעמוד לדין בבית הדין הצבאי לתעבורה ואף צפוי לענישה מחמירה יותר מאשר בהליך האזרחי.

מה העונש על נהיגה ברכב גנוב?
העונש המרבי הקבוע בחוק העונשין על עבירה של קבלת רכב גנוב זהה לעונש הקבוע בצידה של עבירת גניבת רכב ועומד על שבע שנות מאסר.

עסקת טיעון במשפט תעבורה: איך להגיע להסדר לפני משפט?
עסקת טיעון במשפט תעבורה היא הסדר שנערך בין רשויות התביעה לעורך דינו של הנאשם בביצוע עבירות תנועה. במסגרת ההסדר הנהג מודה בעובדות כתב אישום מתוקן וצפוי להקלה בעונש.

דיון בבית המשפט לתעבורה בהעדר נוכחות נהג
האם ניתן להרשיע נהג בבית המשפט לתעבורה בהעדר נוכחתו בבית המשפט? האם ניתן לגזור על נהג מאסר בפועל או פסילה בהעדרו?

בקשה להארכת מועד להשפט בעבירת ברירת משפט
מהי בקשה להארכת מועד להישפט? אימתי יקבל בית המשפט את הבקשה? מהם השיקולים העומדים מאחורי החלטתו?

החרמת רכב בעבירות תעבורה, אימתי?
קצין משטרה רשאי למסור הודעת איסור שימוש ברכב שבו נעברה העבירה לתקופה של 30 ימים וליטול את רישיון הרכב ... באלו עבירות מדובר? כיצד אפשר להתמודד עם החרמת רכב?

שאלות ותשובות - תעבורה
שאלות נפוצות אשר נשאלו על ידי הגולשים ותשובות של עורכי דין העוסקים בתחום התעבורה ...

בית משפט לתעבורה - דף לנאשם
הוגש נגדך כתב אישוום? לפני משפט תעבורה? מומלץ לפנות אל עורך דין העוסק בדיני תעבורה. להלן דף לנאשם ובו עצות לגבי ההליך המשפטי העומד לפניכם...