www.what2do.co.il

חגורת בטיחות ותאונות דרכים - סטטיסטיקה משנת 2011

דרגו את המאמר

חגורת בטיחות ותאונות דרכים - סטטיסטיקה משנת 2011

כ-44 אנשים בממוצע נהרגים בישראל מדי שנה בגין אי חגורת חגורות בטיחות

 

ביום שבת לפני כשבועיים (21.12) נהרג בתאונת דרכים אברהם סבטנו ז"ל. סבטנו נהרג כאשר הועף מרכבו וזאת לאחר שלא חגר חגורת בטיחות. מומחים אשר הגיעו לזירת האירוע סבורים כי חגורת הבטיחות הייתה מצילה את חייו של סבטנו, שוטר משמר הגבול אשר היה בן 19 במותו.

 

על פי מחקר של עמותת "אור ירוק", כ-44 ישראלים נהרגים מדי שנה בגין אי הקפדה על חגירת חגורות בטיחות. המחקר, אשר כלל נתונים לגבי הרוגי תאונות דרכים בין השנים 2003-2010, ואשר התבסס על נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קובע כי בשבע השנים הנ"ל נהרגו 354 ישראלים לא חגורים בתאונות דרכים. כ-33% מההרוגים היו צעירים בגילאי 15-24 וכ-12.5% מהם היו ילדים (בני 0-14, אשר לא היו חגורים או רתומים במושבי בטיחות מתאימים).

 

[%Psakdin%]

 

מדי שנה, נהרגים חמישה ילדים בממוצע בתאונות דרכים, בגין נסיבות אלה. עמותת "אור ירוק" מציינת כי חלה עלייה משמעותי במספר הילדים הלא חגורים במושב האחורי בשנת 2010. העמותה עמדה על כך שקיים הבדל של ממש בנורמת החגירה בתוך העיר ומחוצה לה. בעוד שרק 64% מהנוסעים מאחור בתוך העיר חוגרים חגורת בטיחות, 72% מהנוסעים במושבים האחוריים בנסיעות הבין עירוניות מקפידים על חגירת החגורה.

 

בעמותת "אור ירוק" סבורים כי הפערים בין הנסיעות העירוניות לבין-עירוניות יונקים מהתפיסה השגויה כי נסיעה בתוך העיר, במהירות נמוכה, איננה מסוכנת כנסיעה בכביש מהיר. כאשר הנתונים מפולגים לפי ערים, נראה כי בירת ישראל לוקחת את הבכורה המפוקפקת במחקר. בין השנים 2003-2011 נפגעו בירושלים כ-1,150 בני אדם בתאונות דרכים בגין אי חגורת חגורות בטיחות. זאת לעומת מספרים נמוכים בהרבה בערים אחרות כגון תל אביב (460 נפגעים), חיפה (341), ב"ש (244) ונתניה (214 נפגעים).

 

במגזר הערבי – הבעיה החמורה ביותר

 

במגזר הערבי מדובר ב"מכה של ממש". כמעט מחצית מההרוגים בתאונות הדרכים בין השנים 2003-2010, בגין אי חגירת חגורות בטיחות, השתייכו למגזר הערבי. לא זו אף זו – 77% מהפעוטות אשר נפגעו בגין אי רתימתם במושבי בטיחות השתייכו למגזר זה. על פי המחקר – אחד מכל חמישה נהגים ערבים איננו מקפיד על חגירת חגורת בטיחות, ושלושה מכל עשרה נוסעים מפר אף הוא הוראת חוק זו.
 

להפניית שאלה או תגובה בנושא ליחצו כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

פניית פרסה

הנאשם הואשם באי ציות לתמרור ב-6 האוסר פניית פרסה, בצומת הרחובות בן גוריון – נורדאו בבת ים, עבירה בניגוד לתקנה 22(א) לתקנות התעבורה 

ביטול קנסות תעבורה, הכיצד?

האם כדאי להגיש בקשה להישפט? כיצד מבטלים דו"ח תעבורה? מהן העילות הנפוצות לביטול קנס תעבורה? 

שיטת הניקוד החדשה

בשיטה זו נקבע כעיקרון כי לכל נהג נפתח כרטיס אישי. בסופה של קב’ התקנות הזו נרשם פירוט מהי כמות הנק’ לגבי כל עבירה- התוספת השישית של תקנות ... 

צילום הרכב כראיה

צילמו את רכבך ? מה המשמעות המשפטית וכיצד ניתן להתמודד עם ראיה מסוג זה ? 

מאסר בגין עבירות תעבורה, אימתי?

מתי העונש בגין עבירות תעבורה הוא מאסר? העובר אחת העבירות האלה, דינו - מאסר שנתיים או קנס ואם העבירה היא עבירת קנס שדן בה בית המשפט 

פסילה על תנאי במקום פסילה בפועל בעבירות תעבורה, האמנם?

האם בסמכותו של בית המשפט לקבוע, במקום בו בוצעה עבירה אשר בצידה פסילה מינימאלית, כי יוטל על הנאשם פסילה על תנאי בלבד? 

נהיגה ללא רישיון רכב תקף

מהי עבירת נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף? האם מדובר בעבירת תעבורה חמורה? מהו משקלה של התקופה במהלכה לא היה הרישיון בתוקף? 

ביטול החרמת רכב

האם ניתן לבטל החרמת רכב? כיצד מתמודדים עם החרמת רכב כאשר בעל הרכב לא נהג בעת ביצוע העבירה? 

הרשעת חף מפשע בעבירות תעבורה - חזקת האחריות של בעל הרכב

האם ניתן להרשיע אדם בעבירות תעבורה כאשר הוכח מעל לכל ספק שלא הוא זה אשר נהג ברכב במועד ביצוע העבירה?  



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.