www.what2do.co.il

מערכת סימולטור

דרגו את המאמר

מערכת סימולטור

שימוש במערכת סימולטור


מדי שנה גובה הקטל בדרכים בישראל מאות קורבנות ומותיר אחריו שובל של פצועים ומשפחות הרוסות. תאונות דרכים רבות נגרמות בשל מה שמכונה על ידי המשטרה – "הגורם האנושי". לא אחת, נגרמות תאונות הדרכים דווקא בגין נהיגה רשלנית של נהגים מקצועיים, הנמצאים על הכביש כחלק מעבודתם. לאחרונה, משרד התחבורה החל לבחון את הכנסתה של מערכת הדמיה מתוחכמת אשר מטרתה הינה לאבחן נהגים מקצועיים (מונית, משאית, אוטובוס) לגרום לתאונות דרכים.


מדובר במערכת הכוללת עשרה מבחנים ממוחשבים. מבחנים אלו בודקים את יכולת הקליטה של הנהג תחת לחץ, מהירות התגובה שלו, זיכרון, ריכוז, והתמצאות במצבים בלתי מוכרים. פתחי התוכנית טוענים כי מחקרים הראו לא אחת שניתן לנבות באמצעות המערכת באחוזי הצלחה גבוהים במיוחד (מעל 90% לטענת המפתחים). מדובר אפוא בהזדמנות ממשית לסייע במאבק בקטל בדרכים ובתאונות הדרכים בישראל.


פסיכולוגים קליניים רבים טוענים כי בדיקת האישיות אשר מבוצעת כיום על ידי משרד הבריאות איננה יכולה לנבא שום דבר מהותי לגבי הנבדק. חיצי הביקורת מופנים לא אחת בגין פסילה בשל אישיות דיכאונית, חיוך גמלוני, אי ידיעות גיאוגרפיות, חוסר בשלות מינית וכדומה. כמו כן, פסיכולוגים טוענים כי העובדה כי מערכת האכיפה באירופה חדלו להשתמש בשיטות אלו ועברו לעבוד עם הסימולאטור אומרת דרשני.


זאת ועוד, לאחרונה הוחלט על הכנסת השימוש במערכת לצה"ל, ובמסגרת הצבא אמורים להיבחן כאלף נהגים מקצועיים. גורמים בתחום מעריכים כי במידה והמערכת תצלח בצה"ל, ייתכן מאד כי היא תעבור מהר לשימוש במסגרות האזרחיות.

להפניית שאלה או תגובה בנושא ליחצו כאן

 

רוצה שעו"ד יחזור אליך?

שלח

מאמרים נוספים בתחום

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ושלילת רישיון בגין מחלות או נכות רפואית

האם ניתן לשלול או להגביל רישיון נהיגה בעקבות מחלות או נכות רפואית? מהו תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במקרים אלו? 

שאלות ותשובות - תעבורה

שאלות נפוצות אשר נשאלו על ידי הגולשים ותשובות של עורכי דין העוסקים בתחום התעבורה ... 

פסילת רשיון - המכון הרפואי

רשות הרישוי רשאית, מכוח סעיף 51 לפקודת התעבורה, להורות על פסילת רישיון נהיגה של נהג או מבקש רישיון נהיגה. פעמים רבות, נהגים ומבקשי רישיון אלו מופנים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים... 

חיילי צהל - שינוי פרופיל, כושר בריאות

חיילים רבים, אשר השתחררו מצה"ל בגין פרופיל נפשי או מטעמים רפואיים, מופנים לא אחת למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. צה"ל אחראי על כ-20% מהנבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מדי שנה וכ-45% מהבדיקות במכון הינן בדיקות נפשיות... 

סמים והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים

האם נהג אשר הורשע בעבירות סמים, או אדם המכור לסמים (קלים או קשים), עלולים לאבד את זכאותם להחזיק רישיון נהיגה? מהו תפקידו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים במקרים אלו? 

ועדת גודל רכב, מהי?

מהי ועדת גודל רכב? כיצד מתכוננים לפני דיון בוועדה זו? האם ניתן לערער? כיצד משיגים את הרכב לו אתם זקוקים? 

חידוש רישיון נהיגה לנהגים מבוגרים, מה קובע החוק?

בעלי רישיון נהיגה ברכב פרטי בני 70 ומעלה, חייבים לעבור בדיקות רפואיות כתנאי לחידוש הרישיון. ואילו נהגים מקצועיים חייבים לעבור בדיקות רפואיות כתנאי לחידוש הרישיון מגיל 60 ומעלה.  

רישיון נהיגה לחולי אפילפסיה, מהם התנאים?

חולה אפילפסיה המעוניין להוציא רישיון או לחדש אותו נדרש לעמוד בתנאים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, המתייחסים לתדירות וסוג ההתקפים.  

מה כוללת בדיקה אצל פסיכולוג במכון הרפואי?

בדיקה אצל פסיכולוג במכון הרפואי כוללת מבחנים אישיותיים שונים מול מחשב, שלא ניתן להתכונן אליהם מראש, וכן שיחה עם פסיכולוג ובמקרים מסוימים גם שיחה עם פסיכיאטר. 



המידע המוצג באתר זה אינו מהווה יעוץ משפטי או כל יעוץ אחר. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. כל המסתמך על המידע באתר עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתנאי השימוש.